Oogstfeest

Half oktober was het feest. Ons oogstfeest. Na een seizoen hard werken in de gaard met een onverwachte grote oogst.

In de middag plukken we nog de regent druif in de proeftuin. Zij heeft nog net even extra tijd nodig om te rijpen. De druiven met blote voeten fijn stampen is een leuke ‘traditie’ geworden.

Het is ook altijd een moment dat alle ‘vrienden van de wijngaard’ elkaar kunnen ontmoeten. Nu nog in een party tent maar niet minder gezellig. Waardering en dank wordt uitgesproken aan de niet aflatende inzet die menigeen op vrijwillige basis aan het project geeft. Deze keer zijn fotoboekjes van de oogst 2023 uitgedeeld tijdens het feest. Een herinnering als bedankje.

Natuurlijk word er getrakteerd op lekker eten en drinken. En ontbreekt ook deze keer niet de zoete verleiding van Marianne en haar medestanders: ‘het taartenbuffet’

Kortom; het is een gezellige dag met life muziek die eindigt bij een vuurtje. Met marshmallows, zang  en warme dekens. Het was een koude avond.